Mateřská škola Bakov nad Jizerou

Školní vzdělávací program

„HROU SPOLEČNĚ ZA POZNÁNÍM“

Naše motto:
„Jaro, léto, podzim, zima,
ve školce je vždycky prima.
Jsme tu všichni kamarádi,
co se mají spolu rádi.“

NAŠE VZDĚLÁVACÍ NABÍDKA:

1. INTEGROVANÝ BLOK: PODZIM

1.1 „JÁ A MOJI KAMARÁDI“

Charakteristika a záměry tématu: V tomto tématu se seznamujeme s  prostředím třídy, školy, učitelkou, novými kamarády a ostatními zaměstnanci školy. Seznamujeme se s pravidly bezpečného chování na zahradě a v okolí MŠ. Vytváříme si společná pravidla soužití, komunikace a chování, kterými se budeme řídit v  každodenním vzájemném styku v mateřské škole. Povídáme si o svých prázdninových zážitcích. Při vycházkách pozorujeme dění v okolí školy, sledujeme přírodu v období babího léta.

  • Laskavým přístupem se snažíme o začlenění každého dítěte do daného společenství v psychické i fyzické pohodě.
  • Rozvíjíme v dětech pozitivní city ve vztahu k vlastní osobě a k okolí.
  • Podporujeme schopnost dítěte ovlivňovat vlastní situace.
  • Usilujeme o sjednocení dětského kolektivu po prázdninách.
  • Vedeme děti k vnímání osobnosti učitelky, k respektování jejich pokynů.

Očekávané výstupy:

  • Adaptovat se na nové prostředí, začlenit se do společných činností, začlenit se mezi vrstevníky, spolupracovat a vzájemně se respektovat.
  • Orientovat se v prostředí školy a blízkém okolí.
  • Uvědomovat si nebezpečí, mít povědomí o tom, jak se prakticky chránit, chovat se obezřetně v neznámé situaci, vyjádřit souhlas i nesouhlas v situaci, která to vyžaduje.
  • Dodržovat dohodnutá pravidla a řídit se jimi.
  • Dělit se o hračky, pomůcky.
  • Umět se vzájemně domluvit a řešit spory.
  • Zvládat jednoduchou obsluhu, sebeobsluhu.
  • Uvědomovat si změny v přírodě, chápat pojem babí léto.

Navrhované činnosti a příležitosti:

  • Hry a praktické seznámení s prostředím třídy, školy, nejbližšího okolí a bydliště.
  • Hry zaměřené na posilování kamarádských vztahů, vzájemnou toleranci, spolupráci.
  • Hry se jmény kamarádů, se svou značkou.
  • Formou hry, příběhu a rozhovoru rozlišovat, co je dobré a co špatné pro mě i ostatní.
  • Činnosti zaměřené na vytváření zdravých životních návyků.
  • Spontánní hra, činnosti zajištující spokojenost, radost, veselí a pohodu.
  • Výtvarné ztvárnění prožitků dětí.
  • Společná tvorba třídních pravidel.
  • Motivovaná cvičení, pohybové hry.
  • Námětové a společenské hry.
  • Pojmenování a třídění předmětů denní potřeby.
  • Pozorování přírody v období babího léta.
  • Grafomotorické cviky.

1.2 „JAK NÁM CHUTNÁ PODZIM“

Charakteristika a záměry tématu: Naše školka má k přírodě velmi blízko - zahrada, areál Pod stráněmi, břízky, volnočasový areál, stadion. Proto využíváme možnosti přímého pozorování změn v přírodě nejen na podzim. Společně se snažíme o ochranu živé i neživé přírody, využíváme jejich darů k dalším činnostem. Své základní poznatky o přírodě a dění na zahrádkách dále upevňujeme a rozšiřujeme. Zaměřujeme se též na význam ovoce a zeleniny pro zdraví.

  • Rozvíjíme estetické vnímání dětí pozorováním podzimní krajiny.
  • Vedeme děti k pochopení toho, co prospívá a škodí zdraví.
  • Seznamujeme děti s pojmy ovoce a zelenina.
  • Snažíme se, aby děti využívaly všechny smysly, svou tvořivost, fantazii.
  • Upevňujeme u dětí zdravé životní návyky.
  • Využíváme netradiční pomůcky ke cvičení.
  • Podněcujeme děti k vnímání potřeby druhého, respektování se navzájem.
  • Rozvíjíme fyzickou zdatnost dětí.

Očekávané výstupy:

  • Mít povědomí o významu životního prostředí.
  • Rozlišovat, co prospívá zdraví, co mu škodí
  • Naučit se krátké texty, písně s podzimní tématikou.
  • Chápat prostorové pojmy, umět se orientovat v prostoru.
  • Zvládat číselnou řadu.
  • Sladit pohyb s rytmem a hudbou.
  • Poznat ovoce, zeleninu podle vzhledu, chuti, vůně, hmatu, vědět o jeho významu pro zdraví člověka
  • Při rozhovorech a diskusích respektovat druhého, umět vyslechnout ostatní kamarády.

Navrhované činnosti a příležitosti:

  • Pozorování podzimní přírody, zvířat, ptáků, zahrádek, polí.
  • Tvoření podzimní výstavky.
  • Hry s ovocem a zeleninou.
  • Fantazijní, výtvarné tvoření s dary zahrádky, pole.
  • Hry s jablíčky, ovoce. Určování velikosti, barvy, tvaru.
  • Určování vlastností, počtu, prostorové pojmy.
  • Hudebně pohybové hry, zpívání, recitace k tématu, poslech.
  • Konstruktivní, námětové hry.
  • Smyslové hry.
  • Stříhání, lepení.
  • Zpěv písní s podzimní tématikou.
  • Zdravotní cvičení, cvičení ve dvojicích, cvičení s netradičním náčiním.
  • Prohlížení publikací s přírodní tématikou.
  • Vyprávění zážitků, dojmů, příběhů.
  • Pozorování a pracovní činnosti na zahrádkách, polích.
  • Polodenní vycházky.
  • Návštěva sportovních zařízení ve městě.
  • Návštěva divadelního představení.
  • Labyrinty

1.3 „JAK JE PODZIM BAREVNÝ“

Charakteristika a záměry tématu: Povídáme si o lese, jeho obyvatelích, seznamujeme se s ekosystémem lesa a přípravě zvířat na zimu. Učíme se vnímat přírodu všemi smysly, vytváříme si k ní pozitivní postoj, pozorujeme barvy podzimu. Věnujeme se podzimním radovánkám a činnostem spojených s tímto ročním obdobím.

  • Rozvíjíme v dětech fyzickou zdatnost při pobytu v přírodě.
  • Probouzíme v dětech potřebu pobývat v přírodě, vytvářet si k ní pozitivní vztah.
  • Podněcujeme děti k vyjádření svých zážitků.
  • Vedeme děti k vnímání charakteru, znaků podzimního počasí
  • Rozvíjíme dětskou tvořivost.

Očekávané výstupy:

  • Vědomě napodobovat pohyb. Zvládat pohyb v různém prostředí.
  • Mít povědomí o způsobech ochrany zdraví
  • Zvládat jemnou motoriku, správně zacházet s výtvarnými materiály.
  • Chápat význam lesa pro člověka a společnost.
  • Poznat některé stromy, plody, zvířata a rostliny v lese.
  • Řešit úkoly a problémy – pracovní listy, labyrinty.
  • Orientovat se v základních matematických pojmech a číselné řadě.
  • Pracovat ve skupině, zapojit se do společných činností, umět se domluvit, tolerovat se.
  • Porozumět slyšenému
  • Sledovat a vyprávět příběh, pohádku.

Navrhované činnosti a příležitosti:

  • Pozorování stromů, jejich plodů, podzimní přírody – hledání rozdílů, znaků.
  • Poznávání lesních zvířat a jejich život.
  • Sběr přírodnin, hry s nimi, třídění, porovnávání, počítání, skládání.
  • Skupinové práce – tvorba lesa ve školce, dračí školka.
  • Výtvarné a pracovní činnosti – malování, lepení, stříhání, modelování, vyjádření pocitů.
  • Prohlížení knih, encyklopedií, rozhovor nad obrázky,vyprávění.
  • Smyslové hry, Kimovy hry
  • Námětové a konstruktivní hry.
  • Recitace, nácvik textů, zpěv písní s aktuální tématikou.
  • Grafomotorická cvičení.
  • Činnosti zaměřené na chápání prostorových pojmů.
  • Cvičení na nářadí.
  • Podzimní vycházky spojené s tématem dne, týdne.
  • Poslech pohádek a příběhů na pokračování.
  • Řešení hádanek.
  • Porovnávání, hledání rozdílů, sestavování, třídění.
  • Uzavírání lesu Klokočka.
  • Uspávání broučků – společná akce s rodiči.

2. INTEGROVANÝ BLOK : ZIMA

2.1 „TĚŠÍME SE NA VÁNOCE“

Charakteristika a záměry tématu: V adventním čase se zaměříme na historii vánoc, předvánoční a vánoční tradice a zvyky. Společně získáváme poznatky o okolním světě, o zimní přírodě, o časových pojmech. Ve spolupráci s rodiči vytváříme vánoční dekorace, uspořádáme vánoční besídku. Všechny činnosti jsou motivovány obdobím adventu a vánoc.

  • Rozvíjíme dětské estetické vnímání, cítění a prožívání, tvořivost a fantazii.
  • Přirozeným způsobem a na základě prožitků podněcujeme u dětí poznávání vánočních tradic a zvyků.
  • Posilujeme v dětech prosociální chování.
  • Rozvíjíme u dětí potřebu pomoci nebo vědomě způsobit radost druhým, posilujeme citové vztahy ke svým nejbližším.

Očekávané výstupy:

  • Těšit se z hezkých a příjemných zážitků, radostně prožívat oslavy, podílet se na dění ve třídě, spolupracovat.
  • Osvojit si základní poznatky o vánočních tradicích, zvycích.
  • Všímat si toho, co si druhý přeje a potřebuje.
  • Zapamatovat si texty básní, písní, reprodukovat je před rodiči.
  • Svoje zážitky a prožitky vyjádřit slovně, výtvarně, hudebně, pohybově.
  • Umět vyjádřit svá přání.
  • Spolupracovat s ostatními.
  • Rozvíjet představivost a fantazii v tvořivých činnostech.

Navrhované činnosti a příležitosti:

  • Návštěva Mikuláše a čerta v MŠ.
  • Nácvik říkadel a písní s vánoční tematikou.
  • Poslech příběhů a pohádek s vánoční tematikou.
  • Zpívání a poslech koled.
  • Adventní zpívání u stromečku na náměstí.
  • Cvičení podle hudby.
  • Výroba vánočního překvapení tradiční i netradiční technikou.
  • Malování, kreslení – vánoční témata, Co si přeji pod stromečkem.
  • Diskuse na téma Čím udělám druhému radost
  • Grafomotorika – uvolňovací cviky.
  • Vánoční nadílky ve třídách – dárečky pod stromečkem.
  • Návštěva výstavy betlémů.
  • Společné tvoření s rodiči.
  • Živý betlém na zahradě MŠ ve spolupráci s rodiči.
  • Zimní pohybové činnosti na zahradě.
  • Návštěva divadelního představení, vánočního koncertu.

2.2 „ZIMNÍ KRÁLOVSTVÍ“

Charakteristika a záměry tématu: V tomto tématu si přiblížíme charakteristické znaky zimy, vlastnosti sněhu a ledu. Nezapomeneme na volně žijící zvířata a jejich obživu během zimního období. Tímto obdobím nás provázejí pohádky. Prostřednictvím nich vnímáme spravedlnost a pravdu, rozlišujeme dobro a zlo. Dostáváme se do světa fantazie a představ. Toto téma zakončíme karnevalem v maskách pohádkových postav. Společně se školáky se těšíme na zápis do ZŠ.

  • Podporujeme u dětí vnímání vlastností sněhu a ledu prostřednictvím jejich smyslů.
  • Vedeme děti k chápání znaků zimní přírody, změn v přírodě, vnímání střídání čtyř ročních období.
  • Rozvíjíme u dětí povědomí o životě zvířátek v zimě.
  • Podporujeme u dětí rozvoj paměti, pozornosti, soustředěnosti.
  • Podněcujeme u dětí zájem o knihy.
  • Posilujeme dětskou fantazii, představivost.
  • Rozvíjíme slovní zásobu a řeč dítěte.
  • Rozvíjíme schopnost dětské improvizace.
  • Vedeme děti k vyjádření se prostřednictvím estetických činností.
  • Rozvíjíme u dětí schopnost řešit problémové situace.

Očekávané výstupy:

  • Sledovat děj a porozumět hlavní myšlence příběhu.
  • Porozumět slyšenému a děj umět reprodukovat.
  • Zvládnout jednoduchou dramatickou úlohu.
  • Šetrně zacházet s knihou a pracovat s ní.
  • Naučit se zpaměti krátké texty.
  • Aktivně používat nová slova.
  • Pomáhat pečovat o volně žijící zvířata.
  • Ovládat koordinaci ruky a oka, jemnou motoriku.
  • Soustředit se na určitou činnost, dokončit práci.
  • Vyjádřit své prožitky slovně, výtvarně.
  • Umět sladit pohyb s hudbou.
  • Radostně prožít karneval.

Navrhované činnosti a příležitosti:

  • Experimenty a pokusy se sněhem a ledem.
  • Sáňkování, klouzání, chůze ve sněhu, hry na sněhu a se sněhem.
  • Krmení zvířat – výroba krmítka, dobroty pro ptáky.
  • Poslech příběhů se zimní tématikou.
  • Zpěv zimních a pohádkových písní.
  • Malování, kresba na zimní téma, na základě prožitků.
  • Tvořivé práce z modelovací hmoty.
  • Výtvarné, pohybové vyjádření zimy.
  • Námětové hry.
  • Poslech pohádek a příběhů.
  • Vyprávění pohádek podle obrázků.
  • Vymýšlení konce pohádek.
  • Výtvarné vyjádření pohádek.
  • Dramatizace jednoduchých rolí.
  • Prohlížení a „čtení“ knih.
  • Výstavka knih.
  • Návštěva městské knihovny.
  • Sluchové hry.
  • Společenské hry.
  • Rytmizace slov.
  • Nápodoba pohybů při tanci a cvičení.
  • Kresba, malba karnevalových masek, kostýmů.
  • Hry podporující rozvíjení slovní zásoby.
  • Pracovní listy zaměřené na logiku, porovnávání, počítání, postřeh apod.
  • Hádanky.
  • Návštěva základní školy a školní družiny.
  • Zápis do ZŠ.

2.3 „SPORTEM KE ZDRAVÍ“

Charakteristika a záměry tématu: Téma přinese dětem poznatky o tom, jak je důležitý aktivní pohyb pro tělesný rozvoj a zdraví. Seznámíme se s pojmem zdraví, co pro nás znamená, co je mu prospěšné, co mu naopak škodí. Poznáváme své tělo, rozvíjíme a upevňujeme zdravé životní návyky.

  • Vedeme děti k uvědomění si nebezpečí úrazu při vykonávání zimních sportů.
  • Rozvíjíme u dětí povědomí vlastní identity, získávání sebedůvěry, sebevědomí.
  • Rozvíjíme pohybové schopnosti dětí
  • Osvojujeme u dětí poznatky o těle a zdraví

Očekávané výstupy:

  • Umět pojmenovat jednotlivé části těla, některé orgány, znát jejich funkce, důležitost.
  • Rozlišovat, co prospívá a škodí zdraví.
  • Znát základní pojmy užívané ve spojení se zdravím a sportem
  • Zvládat pohyb na sněhu a ledu, dodržovat pravidla bezpečného chování při zimních radovánkách.
  • Zvládat základní pohybové dovednosti a prostorovou orientaci.
  • Mít povědomí o významu péče o čistotu a zdraví, aktivního pohybu a zdravé výživy
  • Umět napodobit pohyb podle vzoru.
  • Prožívat radost.
  • Přijímat pozitivní ocenění i svůj případný neúspěch a vyrovnat se s ním.
  • Vědět o některých způsobech ochrany zdraví, mít povědomí o tom, jak a kde hledat pomoc.

Navrhované činnosti a příležitosti:

  • Hry na poznávání jednotlivých částí těla.
  • Sestavování obrázků.
  • Zimní sportování (Olympiáda)
  • Sestavování si pravidel při zimních sportech.
  • Námětové hry k tématu.
  • Výtvarné vyjádření zimních a sportovních radovánek, prožitků.
  • Činnosti zaměřené na jednotlivé druhy sportu.
  • Pyramida zdraví.
  • Smyslové a didaktické hry.
  • Dokončení příběhů.
  • Hledání rozdílů.
  • Motivační rozhovory na dané téma.
  • Práce s knihou, encyklopedií.
  • Návštěva místní sokolovny.
  • Návštěva zdravotního střediska.

3. INTEGROVANÝ BLOK: JARO

3.1 „VÍTÁME JARO“

Charakteristika a záměry tématu: V tomto období se zaměříme na změny v přírodě spojené s příchodem jara, táním ledu, na důsledky změn počasí – povodně na řece Jizeře. Pozorujeme řeku, tůň, rybník. Užijeme si probouzející se přírodu. Povídáme si o naší planetě Zemi a o možnostech jak ji chránit.

  • Vzbuzujeme u dětí zájem o to, jak pomáhat přírodě.
  • Probouzíme v dětech potřebu pobývat v přírodě, vytvářet si k ní pozitivní vztah.
  • Podněcujeme u dětí postupné osvojování si pravidel chování v našem světě.
  • Posilujeme radost z objevování.
  • Rozvíjíme fyzickou zdatnost u dětí.

Očekávané výstupy:

  • Umět rozlišovat co příroda potřebuje a co ji naopak škodí.
  • Vnímat změny přírody, všímat si znaků jarní přírody, využívat smysly.
  • Znát vlastnosti a využití některých materiálů (papír, plast, sklo).
  • Pomáhat svým chováním spoluvytvářet pohodu prostředí.
  • Být aktivní, ptát se a mít zájem dozvídat se nové věci.

Navrhované činnosti a příležitosti:

  • Pozorování probouzející se jarní přírody, vnímání všemi smysly.
  • Pokusy a hry s vodou.
  • Pozorování Jizery a jejího toku, upozornění na nebezpečí a sílu vody.
  • Písničky, básničky s jarním tématem.
  • Pohybové hry a cvičení motivované jarem.
  • Puzzle – skládání obrázku k tématu.
  • Rozhovory a diskuse o třídění odpadu.
  • Vycházky s ekologickým zaměřením.
  • Sběr a třídění odpadu ve třídě.
  • Udržování pořádku v okolí školy a školní zahrady.
  • Výroba z odpadového materiálu.
  • Výtvarné vyjádření prožitků.
  • První jarní kytičky různou technikou.
  • Konstruktivní činnosti.
  • Smyslové hry.
  • Stavba řeky, koloběh vody.
  • Didaktické hry, z čeho je co vyrobeno.
  • Vynášení Morany.
  • Oslava Dne Země – hry na školní zahradě.

3.2 „SVÁTKY JARA“

Charakteristika a záměry tématu: V tomto tématu se zaměříme na oslavu velikonoc, seznámíme se s jejich historií a tradicemi. Budeme pozorovat a aktivně vnímat jarní přírodu, její rozmanitost a krásu.

  • Vedeme děti k udržování tradic.
  • Rozvíjíme u dětí jazykové schopnosti.
  • Posilujeme prosociální chování.
  • Rozvíjíme u dětí hrubou, jemnou motoriku a zručnost.

Očekávané výstupy:

  • Využívat své slovní zásoby v plném rozsahu.
  • Ovládat koordinaci ruky a oka, umět pracovat s netradičními materiály.
  • Výtvarně zpracovat prožitky.
  • Umět se pohybovat koordinovaně v různém přírodním terénu.
  • Vnímat přírodu všemi smysly.

Navrhované činnosti a příležitosti:

  • Barvení a zdobení vajíček.
  • Velikonoční výzdoba třídy, šatny.
  • Nácvik básní a písní s velikonoční tématikou.
  • Výroba přáníček a dárků.
  • Pozorování jarní přírody.
  • Setí semínek, sázení cibulek.
  • Experimenty s různým materiálem a předměty.
  • Rozhovory a diskuse nad obrazovým materiálem.
  • Rytmizace.
  • Uvolňovací cviky, omalovánky, vystřihovánky.
  • Pohybové hry motivované jarem.
  • Příprava společné zábavy.
  • Čarodějnický den.
  • Jarní polodenní vycházka – otevírání klokočského lesa.

3.3 „U MAMINKY JE HEZKY“

Charakteristika a záměry tématu: Jarní období nám umožňuje více se zaměřit na pozorování přírody a života v našem městě a jeho okolí. Všímáme si přírody, rodících se mláďat. Svátku maminek využijeme k prohloubení citových vztahů k jednotlivým členům rodiny a k sobě navzájem. Zaměříme se na vznik života a jeho vývoj. Povídáme si o světě lidí, jejich práci, mezilidských vztazích a snažíme se v něm orientovat.

  • Posilujeme u dětí vnímání jednotlivých vzájemných souvislostí a součástí koloběhu života.
  • Snažíme se v dětech vzbudit zájem o živou a neživou přírodu.
  • Podporujeme u dětí vyjádření pocitu lásky, souznění, sounáležitosti.
  • Vytváříme u dětí povědomí o práci dospělých.
  • Posilujeme prosociální chování.

Očekávané výstupy:

  • Být citlivý k živé i neživé přírodě, vážit si života ve všech jeho formách.
  • Dokázat pojmenovat jednotlivé členy rodiny a vyjádřit vztahy k nim.
  • Zazpívat písně, rozlišovat rytmus, sladit pohyb se zpěvem.
  • Navazovat kontakty s dospělými, překonat stud.
  • Vést rozhovor.
  • Vnímat pestrost a rozmanitost přírody.

Navrhované činnosti a příležitosti:

  • Příprava vystoupení pro rodiče.
  • Čtení, poslech a vyprávění příběhů s náměty práce dospělých.
  • Námětové hry na téma Rodina, Svět dospělých a jejich práce.
  • Didaktická hra Kdo, co, čím
  • Rozhovory o práci dospělých, návštěva pracoviště některých rodičů.
  • Cvičení motivované činnostmi maminky.
  • Poznávání domácích zvířat a jejich mláďat.
  • Cvičení motivované zvířátky.
  • Určování poloh.
  • Vycházky do zahrad, pozorování změn v přírodě.
  • Výtvarné zachycení prožitků, vystřihování a lepení na dané téma.
  • Omalovánky, pracovní listy.
  • Tvořivé hry z písku.

4. INTEGROVANÝ BLOK: LÉTO

4.1. „TADY ŽIJEME“

Charakteristika a záměry tématu: Toto téma nás bude provázet nejen naším městem, ale i jeho blízkým okolím, krajinou Českého ráje. Seznámíme se se symboly naší vlasti. Děti zapouští kořínky v místě, kde žijí. Jsou dobrými pozorovateli a posluchači. Dáváme možnost seznamovat děti s poznatky o rodině, o místě bydliště a jeho okolí. Dítě se identifikuje s životem města. Pozornost věnujeme také dopravnímu tématu a bezpečnosti v silničním provozu.

  • Podporujeme u dětí kladný vztah k místu svého bydliště, domovu.
  • Podněcujeme u dětí zájem o prostředí, ve kterém žijeme.
  • Vytváříme v dětech pozitivní vztah k našemu městu a okolí.
  • Zprostředkujeme dětem přiměřené informace o místě bydliště a blízkém okolí.
  • Společnými prožitky posilujeme vztah k domovu.
  • Vedeme děti k respektování pravidel.

Očekávané výstupy:

  • Osvojit si poznatky o našem městě a jeho okolí.
  • Vytvořit si citový vztah ke svému domovu.
  • Zvládat pohyb v nerovném terénu.
  • Pojmenovat většinu toho, co nás obklopuje.
  • Bezpečně se orientovat v dopravním světě.

Navrhované činnosti a příležitosti:

  • Prohlídka města a jeho památek, obrazové dokumentace.
  • Poslech pověstí a bakovských historek.
  • Rozhovory na téma bezpečnost, diskuse nad obrázky.
  • Dokončování příběhu Co by se stalo, kdyby…
  • Malování, kreslení, koláž – dopravní téma.
  • Hry na školní zahradě – pohybové hry, dopravní hry.
  • Jízdy na koloběžkách a tříkolkách.
  • Prohlížení knih o městech českých.
  • Dopravní prostředky.
  • Pracovní listy s dopravní tematikou.
  • Didaktické hry – Co létá, jezdí, pluje.
  • Návštěva městských policistů, beseda.
  • Návštěva muzea.

4.2 „TĚŠÍME SE NA LÉTO“

Charakteristika a záměry tématu: Blížící se konec školního roku prožijeme v duchu zábav, radostí a her. Společně oslavíme Den všech dětí. Povídáme si o naší planetě, životě na ní a seznámíme se i s jinými kulturami. Uskutečňujeme plánované výlety. Se školáky se rozloučíme na Akademii školy.

  • Podněcujeme zájem dětí o vnímání přírodních a společenských odlišností.
  • Vytváříme v dětech odpovědný postoj ke svému okolí, životnímu prostředí.
  • Společnými prožitky posílíme u dětí zvídavost a radost z objeveného.

Očekávané výstupy:

  • Soustředit se na činnost a její dokončení.
  • Mít povědomí o existenci různých kultur, různých zemí, vesmíru.
  • Chápat, že všichni lidé mají stejnou hodnotu, pochopit, že každý má svou roli ve společnosti
  • Osvojit si poznatky o blízkém i vzdálenějším okolí svého bydliště.
  • Prožívat radost ze zvládnutého a poznaného.

Navrhované činnosti a příležitosti:

  • Poznávání světa na mapě, práce s encyklopediemi, publikacemi o světě.
  • Oslava svátku dětí na zahradě, hry a soutěže.
  • Školní výlety.
  • Kresba zážitků z výletu.
  • Nácvik básniček a písniček na dané téma.
  • Pracovní listy, labyrinty, spojovačky.
  • Pohybové hry.
  • Námětové hry spojené s daným tématem.
  • Společenské hry.
  • Nácvik vystoupení na Akademii školy.
  • Akademie školy.

4.3 „UŽIJME SI PRÁZDNINY“

Charakteristika a záměry tématu: Letní období nám umožňuje přenášet činnosti do přírody, většinu času trávíme venku. Rozvíjíme fyzickou zdatnost, vytrvalost, užíváme si spontánních her a činností na zahradě i ve třídě. Opakujeme si, co vše již umíme. Povídáme si o letních radovánkách.

  • Zdokonalujeme pohybové dovednosti dětí.
  • Vytváříme u dětí povědomí o existenci nebezpečných a rizikových situací.
  • Při pobytu venku rozvíjíme u dětí schopnosti využít vlastní kreativity a fantazie.

Očekávané výstupy:

  • Umět se pohybovat v různém prostředí.
  • Uvědomovat si nebezpečí, které je spojeno s letním obdobím.
  • Umět rozvinout hru, spolupracovat s kamarády.
  • Soustředit se na činnost.
  • Využívat své kreativity a fantazie v různém prostředí.

Navrhované činnosti a příležitosti:

  • Příběhy varující před nebezpečím v období léta
  • Řešení problémových situací.
  • Kreslení a další tvořivá činnost na volné téma.
  • Výtvarné zpracování zážitků z rodinné dovolené a výletů.
  • Slovní hádanky.
  • Námětové hry dle volby dětí.
  • Opakování básní a písní.
  • „Čtení“ a prohlížení knih a časopisů.
  • Hry s pískem a vodou, otužování.
  • Hry v hracích koutcích zahrady.
  • Sportovní a pohybové hry.
  • Jízda na tříkolkách a koloběžkách.
Prezentace

Náš školni rok ke stažení zde

Den ve školce ke stažení zde

Upozornění: prezentace jsou v MS PowerPoint ve velké velikosti (96MB a 25MB)

Aktuality

15. 03. 2024

Elektronický předzápis.
[ Více zde ... ]

29. 02. 2024

Jarní prázdniny.
[ Více zde ... ]

Náhodné foto
Realizace: Bogobanga - práce Mladá Boleslav - Boleslavan